Τρίτη, 13 Μαΐου 2014

Godzilla, Mothra and King Ghidorah: Giant Monsters All-Out Attack (2001)

Είδος : Φαντασίας

Godzilla, Mothra and King Ghidorah: Giant Monsters All-Out Attack
ΓΚΟΤΖΙΛΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΜΟΘΡΑ
Σκηνοθεσία:Shûsuke Kaneko
Σενάριο:Kei'ichi Hasegawa,
Shûsuke Kaneko,Masahiro Yokotani
Παίζουν: Chiharu Niiyama,
Ryûdô Uzaki,Masahiro Kobayashi
Γράφει ο Νίκος Ρέντζος
ΥΠΟΘΕΣΗ: Τρία αρχαία τέρατα, προστάτες της Ιαπωνίας, θα ξυπνήσουν μετά από αιώνες και θα έρθουν αντιμέτωπα με τον Γκοτζίλα, ο οποίος έχει επιστρέψει και οδεύει προς το Τόκυο.


ΑΠΟΨΗ: Η απορία μου μετά το Godzilla vs. Megaguirus, ήταν το πως θα επαναφέρουν στη ζωή το διάσημο kaiju, καθώς στο τέλος της προηγούμενης ταινίας, ο Γκοτζίλα στέλνεται σε μια άλλη διάσταση, με τη χρησιμοποίηση μιας μηχανής που δημιουργεί τεχνητές μαύρες τρύπες. Η λύση της απορίας μου ήρθε πολύ απλά. "Ριμπουτάρισμα" της σειράς, ξανά, το τρίτο σε τρία χρόνια. Όλες οι ταινίες, εκτός από την πρώτη του 1954 είναι σαν να μην υπήρξαν ποτέ. Υπάρχει βέβαια και μια δεύτερη εκδοχή, η οποία λέγεται παράλληλα σύμπαντα. Αναφέρεται στο διαδίκτυο από αρκετούς αλλά δεν αποτέλεσε ποτέ επίσημη θέση της εταιρείας παραγωγής TOHO.


  Όπως και να 'χει, ο Γκοτζίλα επέστρεψε το 2001 και έφερε μαζί του, όχι ένα, όχι δύο αλλά τρία ακόμα γιγαντιαία τέρατα, από τα ισχυρότερα που έχει αντιμετωπίσει ποτέ. Χαράς ευαγγέλια για τους φίλους των ταινιών με θέμα τα kaiju και ίσως δικαιολογημένα, γιατί αυτή μοιάζει να είναι η καλύτερη ταινία της σειράς.
  Εδώ, το μεταφυσικό αλλά και μυθολογικό στοιχείο είναι έντονο καθώς πλέον μιλάμε για αρχαίους προστάτες της Ιαπωνίας. Το τέρας με την ονομασία βασιλιάς Γκιντόρα, ένας δράκος με τρία κεφάλια, είναι ένα πλάσμα που συναντάμε με παρόμοια μορφή αρκετές φορές στη μυθολογία της Ιαπωνίας αλλά και της Κινάς και αποτελούσε πάντα τον ισχυρότερο αντίπαλο του Γκοτζίλα, καθώς έχει εμφανιστεί και σε άλλες ταινίες της σειράς. Το ίδιο ισχύει και για τα άλλα δύο τέρατα, έχουν δηλαδή εμφανιστεί και αυτά σε προηγούμενες ταινίες, τόσο δικές τους, η Μόθρα, όσο και σε ταινίες του Γκοτζίλα, ο Μπάραγκον. Ο καημένος ο Μπάραγκον βέβαια, όχι μόνο δεν αναφέρεται στον τίτλο αλλά είναι και ο πρώτος που αφανίζεται από τον Γκοτζίλα.
  Το μεταφυσικό στοιχείο δε σταματάει εδώ, αλλά περνάει και στον Γκοτζίλα, ίσως για πρώτη φόρα. Σύμφωνα λοιπόν με έναν μυστηριώδη γέρο, που εμφανίζεται στο φιλμ και που μοιάζει να έχει άμεση σχέση με το ξύπνημα των αρχαίων προστατών, ο Γκοτζίλα κουβαλάει τις ψυχές των στρατιωτών που χάθηκαν στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Ενδιαφέρουσα μεταφορά κι αυτή, μετά την προσωποποίηση του πυρηνικού ολέθρου στη μορφή του Γκοτζίλα.
  Άλλο ένα στοιχείο που διαφοροποιεί αυτό το φιλμ από τα υπόλοιπα, είναι ότι για πρώτη φορά μετά το 1962, ο Γκοτζίλα είναι ένα καθαρά διαβολικό πλάσμα. Μέχρι τώρα, ο Γκοτζίλα έπαιζε ένα παράξενο ρόλο, μεταξύ καταστροφέα και προστάτη της Ιαπωνίας από εξωτερικές απειλές. Στο Giant Monsters All-Out Attack, ο Γκοτζίλα είναι η ξεκάθαρη απειλή, πλέον.
  Μια μικρή μα σημαντική αλλαγή γίνεται στο σχεδιασμό του Γκοτζίλα σ' αυτό το φιλμ, που του
προσδίδει ακόμα πιο απειλητικό χαρακτήρα. Τα μάτια του είναι πλέον άσπρα και δεν υπάρχει αυτή η διχρωμία, που πολλές φορές τον έκανε να μοιάζει συμπαθής στα "κοντινά" του. Όσο για τους παραδοσιακούς φίλους των ταινιών του, μην ανησυχείτε. Το λαστιχένιο κοστούμι είναι πάλι εδώ. Ψηφιακά εφέ χρησιμοποιούνται στο φιλμ, αλλά όχι για τα τέρατα. Εκεί υπάρχει πάντα ένας ταλαίπωρος μέσα σε μια στολή και θα είναι πάντα ο λόγος που αυτές οι ταινίες δεν είχαν μεγαλύτερη αποδοχή.
  Εκτός από την πληθώρα τεράτων που κατακλύζει την οθόνη και το λίγο πιο προσεγμένο και (...το λες και πιο...) ψαγμένο σενάριο, υπάρχει ένα ακόμα θετικό στοιχείο στο φιλμ. Ερμηνείες! Είναι πάνω του μετρίου οι περισσότερες! Απίστευτο κι όμως αληθινό! Είπα, "πάνω του μετρίου", έτσι; Μην ζητάτε πολλά. Είναι πάντως πολύ πιο ανεκτό το επίπεδο εδώ, κάτι που βοηθάει στη θέαση της ταινίας. Βάλτε μέσα σε όσα θετικά έχουμε πει μέχρι τώρα και την όμορφη μουσική επένδυση, με το ξεχωριστό θέμα για τους αρχαίους φύλακες και θα καταλάβετε γιατί το Giant Monsters All-Out Attack, θεωρείται ίσως το κορυφαίο φιλμ των ταινιών του Γκοτζίλα και των ταινιών kaiju, παρέα με το Gamera 3, του ίδιου σκηνοθέτη παρακαλώ.

Με λίγα λόγια: Μια από τις καλύτερες (αν όχι η καλύτερη) ταινίες της σειράς, που έδωσε άλλον αέρα στις ταινίες με πρωταγωνιστές τα διάσημα kaiju. Για τους μυημένους, ίσως ότι καλύτερο, για τους αμύητους, μια καλή ευκαιρία να ασχοληθούν με την ποπ κουλτούρα των kaiju.



Υ.Γ. Η καλύτερη ατάκα ακούγεται στις αρχές της ταινίας, όταν συζητούν δύο στρατιωτικοί για την εμφάνιση τεράτων και σε άλλες πόλεις της Γης, λέγοντας πως ένα τέτοιο εμφανίστηκε στη Νέα Υόρκη πριν λίγα χρόνια και "οι Αμερικάνοι πίστεψαν πως είναι ο Γκοτζίλα , αλλά οι δικοί μας έχουν τις αμφιβολίες τους". Η καλύτερη "μπηχτή" για το φιλμ του Έμεριχ, το 1998, το οποίο θάφτηκε από φανατικούς του Γκοτζίλα και μη.


Βαθμολογία άλλων ιστοσελίδων
Gojira, Mosura, Kingu Gidorâ: Daikaijû sôkôgeki (2001) on IMDb



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου